söndag 27 januari 2008

Läxor borde utrotas

helt ärligt, när jag pluggar blir jag en HELT ANNAN MÄNNISKA!
en människa jag inte tycker om
en människa jag inte vill vara
en människa VI OGILLAR GRYMT MYCKET!

jag blir tyst
får ont i huvudet
trött

börjar se i syne
får korv i ögonen
efteråt, när jag suttit länge och pluggat har jag ingen energi, blir hel mysko och orkar typ inget
jag får som en sjukdom
läxsjukdomen!

om ni inte har hört talas om den förrut, så är de bäst ni lyssnar nu:
de är en sjukdom som bara drabbar några enstaka, och jag är en av dom
konstigt?
nä!
nått som skulle vara konstigt vore om jag inte var drabbad, eftersom de är mig vi snackar om

idag satt jag från 14:00 till 18:00 och pluggade matte och engelska så de pyste ur mina öron och min hjärna fick kramp!
efteråt var jag som en fisk som vart uppe på land för länge
helt utpumpad och kippandes efter andan

nej, usch och fy för läxor och plugg!
så mycket som jag gjorde idag, har jag nog inte gjort på hela förra terminen

de riktigt tärde på mig


men jag måste ändå erkänna att de känns helt GYRMT BRA NU EFTERÅT!
men de här med att plugga är inget jag tänker göra till en vana
hittils har de funkat primaskinka med mina pluggsöndagar som jag satt ut när jag känt att de börjat brinna som fan i knutarna

puss&kram!

Inga kommentarer: