måndag 7 april 2008

Jag! Mamma?! Nähä du...

morsan och jag är på Ica Kvantum i Nacksta
och ska köpa mjölk tillskott till
morsan och lite bebis grejer till Agnes

när vi kommer till kassan sitter en hurtig blondin
i 50 års åldern och drar med sina lösnaglar på våra varor
jag ryser...
men ler och går
förbi och
börjar packa i våra grejor
hon ler tillbaka, kollar på morsan och ler medlidsamt
- varför?
hon kollar på mig igen, ler och gör snutti minen
- VA?! näähäää duuu...! tänker jag ilsket
sen när vi går därifrån, blinkar hon åt mig och säger:
- ha en trevlig kväll!
och snuttar igen...

Jag:
- hon trodde de var JAG som blivit morsa nyligen
att jag hade tryckt ut en unge ur röven

Morsan:
- och nu behövde du mjölk tillskott och
tog med dig mamma för att handla
Jag:
- JAAAA!
aldrig...ALDRIG I LIVET ATT DE VAR SÅ!
Morsan:
- HAHAHHA!

men nog skulle jag passa som barnaföderska
ellerhur?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag tycker det är fint jag ^^, du skulle vara en super bra mamma ^^, ...........NOT!

Anonym sa...

NEJ VET DU VAD!
...nä fy fan om jag blev morsa nu, jag skulle aldrig palla de!
men de är grymt bra gjort av alla dom som är 16 och får barn=)

Martina sa...

du skulle fan glömma ditt barn i ett provrum eller något!! du skulle vara en sugig mamma ;D mohaha!